Som gäst och medarbetare hos Best Western Kom Hotel ska man alltid känna sig trygg, särskilt i dessa tider när ingen vill bli utsatt för risk på grund av dålig hygien eller brister i arbetsrutiner.
Vi värnar om våra gäster och medarbetares säkerhet, vilket kräver ett särskilt förhållningssätt och noga anpassade rutiner, såväl som viktiga kunskaper för att förhindra smitta. Våra rutiner säkerställer både trygga miljöer för våra gäster och medarbetare samt att vi dagligen är uppdaterade med de senaste riktlinjerna och rekommendationerna.
Vi följer noga:
- Folkhälsomyndighetens rekommendationer
- Rådande lagar och riktlinjer för hotell, konferens och restaurangverksamhet.
- Best Western Hotels & Resorts globala “Minimum Standards Covid-19". Kan läsas i sin helhet här.
EXEMPEL PÅ ÅTGÄRDER
Städning
Hotellen har ökat fokus på städning av gemensamma utrymmen som till exempel receptionen, möbler i frukostmatsalen och utrustning i gymmet.
Regelbunden rengöring av frekvent använda ytor, såsom nyckelkort, dörrhandtag, hissdörrar och knappar.
Frukost
Vid frukostbuffén säkerställs en god hygien, bestick och fat byts ofta och handsprit finns tillgängligt för de som önskar. Vi erbjuder även "Best Breakfast to go".
Distansering
Gäster sprids ut jämt över hotellet och rum beläggs i mesta möjliga mån inte direkt efter varandra.
Det ska vara enkelt att hålla avstånd vid receptionen och alla gäster erbjuds express check-out.
Information
Uppdaterad information om myndigheternas riktlinjer finns tillgänglig i receptionen på både svenska och engelska.
Vi ger utländska besökare uppdaterad information om hur det går till att vistas i Sverige under pandemin utifrån. Läs mer här.
Rutiner vid symtom på sjukdom
Personal uppmanas utan undantag att stanna hemma vid minsta symtom på sjukdom samt två dagar efter tillfrisknande.
Rutiner finns för att upptäcka samt att på ett smittsäkert sätt hantera en gäst som uppvisar symtom.
Konferens och möten
Vår konferensverksamhet har vidtagit ett stort antal åtgärder för att kunna erbjuda säkra och produktiva möten.
Regelbunden rengöring och desinficering av frekvent använda ytor.
Skapa möjligheter till möten med god distansering och även deltagande digitalt med fasta tekniska lösningar.
Ansvarig för åtgärdsplanen:
Minna Pykälämäki, minna@komhotel.se.