Som gäst och medarbetare hos Best Western Kom Hotel ska man alltid känna sig trygg, särskilt i dessa tider när ingen vill bli utsatt för risk på grund av dålig hygien eller brister i arbetsrutiner.  

Vi värnar om våra gäster och medarbetares säkerhet, vilket kräver ett särskilt förhållningssätt och noga anpassade rutiner, såväl som viktiga kunskaper för att förhindra smitta. Våra rutiner säkerställer både trygga miljöer för våra gäster och medarbetare samt att vi dagligen är uppdaterade med de senaste riktlinjerna och rekommendationerna.  

Speciallösningar erbjuds för att göra våra mötesplatser så trygga som möjligt. Vår konferensanläggning består av flera olika avdelningar, både stora och små, vilket ger möjligheter att nyttja ytan själva i mån av plats.  Det är en vanlig missuppfattning att möten och konferenser över 50 personer inte är tillåtna. Det stämmer inte. Slutna möten och konferenser som arrangeras av företag eller organisationer räknas inte som allmänna sammankomster och omfattas därför inte förbudet. 

Vi följer noga: 
- Folkhälsomyndighetens rekommendationer 
- Rådande lagar och riktlinjer för hotell, konferens och restaurangverksamhet. 
- Best Western Hotels & Resorts globala “Minimum Standards Covid-19". Kan läsas i sin helhet här.

Exempel på åtgärder: 

Städning 
Kom Hotel har ett kraftigt ökat fokus på städning av gemensamma utrymmen som till exempel receptionen, möbler i frukostmatsalen och utrustning i gymmet. 
Regelbunden rengöring av frekvent använda ytor, såsom nyckelkort, dörrhandtag, hissdörrar och knappar. 
 Samtliga pennor och all teknisk utrustning som vidrörs spritas efter användning. 

Frukost/Mat 
Endast tallriksservering erbjuds vid lunch och middagar. 
All serveringspersonal ska bära handskar. 

Distansering 
Konferenslokalerna möbleras med så mycket utrymme mellan deltagarna som möjligt och vi rekommenderar att boka våra större lokaler.   
Det ska vara enkelt att hålla avstånd i alla våra lokaler.  
Möjlighet att ansluta deltagare digitalt på skärm eller projektorduk med högtalarsystem för ljud finns i samtliga konferenslokaler.  

Information 
Uppdaterad information om myndigheternas riktlinjer finns tillgänglig i receptionen på både svenska och engelska.  

Rutiner vid symtom på sjukdom 
Personal uppmanas utan undantag att stanna hemma vid minsta symtom på sjukdom samt två dagar efter tillfrisknande.  
Rutiner finns för att på ett smittsäkert sätt hantera en situation med en gäst som uppvisar symtom.  

Ansvarig för åtgärdsplanen:  
Konferenschef Anna Hallström, anna.hallstrom@komhotel.se 
 
Summa: ...kr
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2020 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Integritets och Cookie policy
Vi värnar om din integritet och för oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vår hemsida använder cookies dels för att optimera hemsidans funktion och dels för att kunna läsa statistik. Genom att du besöker och använder vår hemsida eller dess tjänster förstår du och accepterar hur vi hanterar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.